‘Je kunt je gedachten
niet stoppen.
Je kunt wel stoppen
ze te geloven.’
Jan geeft meer dan 150 lezingen en workshops per jaar. Publiek zit gegarandeerd op het puntje van hun stoel. Niemand gaat de zaal uit zonder een nieuw inzicht of idee, en concrete actie.
Spreker
Jan is een van de meest gevraagde Nederlandse sprekers . Via zijn lezingen en workshops bereikt Jan duizenden mensen, in binnen- en buitenland, op inspirerende wijze en met een dosis humor en energie.
Bestsellerauteur
Al Jan zijn boeken stonden in de Bestseller Management Top 3. ‘Hoe Krijg Ik Ze Zover’ heeft zelfs een jaar de bestsellerlijst aangevoerd. Zijn nieuwste boek ‘Weet wat je zegt’ is nét uit, over de grootste uitvinding aller tijden: de impact van taal.
Ervaring
Met zijn praktijkervaring als commercieel en algemeen manager bij bedrijven als Nestlé en Alcoa, studieachtergrond (MBA), én de beste ideeën van grote denkers, levert Jan gegarandeerd toepasbare eye-openers.
Jan in Online Media
Podcasts met Jan
Van Woorden naar Daden
Hoe kom je van intentie tot actie? Hoe ga je om met lastige mensen op je werk? Hoe blijf je kalm bij tegenslag? Jan deelt zijn ervaringen en waardevolle lessen.
Jan door de jaren heen...
Rotterdam Zuid
Jan werd geboren in Gouda en groeide op in Rotterdam Zuid. Hier leerde hij al het 'Rotterdamse NLP': Niet Lullen maar Poetsen.
Van Spreadsheetridder naar (Account) Manager
Na het VWO startte Jan zijn werkzame leven als 'spreadsheetridder' bij Moret en Limperg (tegenwoordig Ernst & Young). Dit was niet direct een match: hier werd - toentertijd - vooral geacht te vinken in plaats van te vonken. Jan vervolgde zijn weg en vatte vuur en vlam op het commerciële pad.
Management Functies
Hij ging aan de slag bij bedrijven als Nestlé en Alcoa, haalde ondertussen op kosten van de zaak zijn MBA en deed veel ervaring op in commerciële en algemene managementfuncties. Intussen werd hij steeds meer gevraagd om intern (en ook extern) verschillende teams te inspireren en enthousiasmeren. Jan rolde zo in het sprekersvak en haalde hier steeds meer energie uit.
Vrijheidstrijder
Na verschillende bedrijven te hebben opgebouwd van Europa tot in Rusland, richtte Jan in 2000 met drie andere ‘vrijheidstrijders’ de Business Innovation Group op voor coaching, training en advies. Dit als positieve agressie tegen het verlies van plezier, zuiverheid en resultaat in managementland.
Spreker
Hij bouwde zijn carrière uit als spreker en auteur op de gebieden ondernemerschap, klantgerichtheid, (persoonlijk) leiderschap en organisatie verandering. Via zijn lezingen en workshops heeft Jan inmiddels tienduizenden mensen bereikt op inspirerende wijze en met een dosis humor en energie.
Bestseller Auteur
In 2010 verscheen Jans eerste boek ’Hoe krijg ik ze zover?' welke direct op nummer 1 bij Managementboek.nl binnen kwam. Zijn tweede boek ’De Klantenfluisteraar’ stond al bij voorintekening in de top 10 van best verkochte boeken. Begin 2018 kwam zijn derde boek ‘Leven is Verwarrend Eenvoudig’ uit en in 2020 zijn vierde boek: 'Weet Wat Je Zegt'. Jaarlijkse vliegen er duizenden exemplaren over de toonbank. Aan zijn vijfde boek wordt gewerkt...
Best Beoordeeld
Het enorme plezier wat Jan heeft in het geven van verwarrend eenvoudige inspiratie is gelukkig wederzijds. Mensen beoordelen Jan gemiddeld met een 9.0! Bij Denkproducties is hij meermalen uitgeroepen tot een van de best beoordeelde sprekers.
Familiebedrijf
Inmiddels is 'Jan van Setten' uitgegroeid tot een bruisend familiebedrijf. Samen met zijn dochters en veel leuke ZZP'ers heeft Jan nog steeds de missie om mensen optimaal de regie te laten nemen voor een succesvoller en mooier (business)-leven. Niet alleen via lezingen, maar ook (juist) daarna. Via bijvoorbeeld Social Media en de Groeiversneller: een innovatieve manier om je ontwikkeling met veel plezier op vol vermogen te zetten.
Inspiratie voor je organisatie
Boek een keynote van Jan voor medewerkers, lezing voor klanten of een brainstorm met het Management Team. Vol energie en inspiratie.
Wist je dat...
… Jan ook tweedaagse Masterclasses geeft? Laat je 2 dagen informeel professioneel inspireren om het roer in handen te nemen op een manier die door je klanten en collega’s wordt gewaardeerd. In een compacte groep (maximaal 15 personen) krijg je specifieke inspiratie op jouw case. <Klik hier>